Ústav bohemistických studií
Na Příkopě 29
Místnost č. NP208
Na Příkopě 29, Praha 1, č. dveří 209
Ukončené VŠ vzdělání a další kvalifikace
Praxe od ukončení studia
Granty
Členství v organizacích a jiné odborné aktivity
Vedení závěrečných prací
Název | Řešitel | Rok obhájení | FF UK | Typ práce |
Teoretická východiska česko-polského slovníku, obsahujícího to, co se v ostatních publikacích nenachází | Antoni Ludwicki | řešeno | FF UK | dis.práce |
Nové formy a metody výuky cizích jazyků v mezinárodním podniku na příkladu ŠKODA AUTO a.s. | Anna Panova | řešeno | FF UK | dis.práce |
Výstavba odborného textu a rozvoj akademického psaní v češtině pro cizince | Romana Kratochvílová | 2021/2022 | FF UK | dis.práce |
Výuka českého jazyka a reálií v Czech and Slovak School & Community Manchester | Pechová Michaela | 2019/2020 | FF UK | DP |
Práce s filmovým materiálem ve výuce češtiny jako cizího jazyka za účelem prezentace českých reálií | Kolářová Kristýna | 2017/2018 | FF UK | DP |
Prezentace číslovek ve výuce češtiny pro cizince | Synková Kateřina | 2018/2019 | FF UK | DP |
Audio-kurz jako prostředek výuky češtiny pro cizince | Dusilová Tereza | 2016/2017 | FF UK | DP |
Prezentace časování sloves v přítomném čase v učebnicích češtiny pro cizince (pro rusky mluvící studenty) | Namestnikova Svetlana | 2020/2021 | FF UK | DP |
Využití videí s titulky ve výuce českého jazyka pro české neslyšící žáky | Nedbalová Žofie | 2019/2020 | FF UK | DP |
Jazykové hry rozvíjející kompetenci v českém jazyce žáků mladšího školního věku s odlišným mateřským jazykem | Lisá Markéta | 2018/2019 | FF UK | DP |
Metodika výuky vybraných gramatických konstrukcí českého jazyka pro cizince na vstupní úrovni | Ponomareva Varvara | 2016/2017 | FF UK | DP |
SOCIOKULTURNÍ A JAZYKOVÁ SPECIFIKA UKRAJINSKÝCH RESPONDENTŮ ZKOUŠKY Z ČESKÉHO JAZYKA NA ÚROVNI A1 PRO TRVALÝ POBYT V ČR | Maria Vovchuk | 2018/2019 | FF UK | BP |
Analýza akvizice češtiny v písemném projevu u žáka cizince | Sedláčková Anna | 2018/2019 | FP TUL | DP |
Analýza nárůstu sekundárních předložek v současné češtině | Dittrichová Anna | 2018/2019 | FP TUL | BP |
Porovnání vybraných jevů českého překladu seriálu Simpsonovi s originální verzí | Horáková Alice | 2017/2018 | FP TUL | DP |
Reflexe amerických reálií v seriálu Simpsonovi v českém překladu | Volf Ondřej | 2017/2018 | FP TUL | DP |
Výukový materiál pro žáky-cizince na 2. stupni základní školy | Knížková Michaela | 2016/2017 | FP TUL | DP |
Deminutiva v češtině pro cizince a analýza jejich užití nerodilými mluvčími | Najmanová Kateřina | 2015/2016 | FP TUL | BP |
Analýza užití komunikačních funkcí žádosti a prosby v textech jinojazyčných mluvčích na úrovni A1 | Michalík Lukáš | 2014/2015 | FP TUL | BP |
Analýza nemotivovaných odchylek od pravidelné větné stavby v současné češtině | Nevrlá Barbora | 2013/2014 | FP TUL | BP |
Analýza užívání sloves MÍT a BÝT v češtině na základě korpusových dat | Plocová Hana | 2012/2013 | FP TUL | DP |
Využití obrazového materiálu ve výuce češtiny jako cizího jazyka | Vondráčková Pavlína | 2012/2013 | FP TUL | DP |
Analýza písemných projevů respondentů zkoušky na úrovni A1 pro účely trvalého pobytu na území ČR | Mišnerová Romana | 2012/2013 | FP TUL | BP |
Jazykové hry ve výuce češtiny pro cizince | Pochobradská Lucie | 2011/2012 | FP TUL | BP |
Výuka neformální komunikace pro studenty Erasmu | Sitárová Tereza | 2011/2012 | FP TUL | BP |
Porovnání hranic větných celků v závislosti na realizační formě textu | Plocová Hana | 2010/2011 | FP TUL | BP |
Distanční studijní materiály pro studenty češtiny jako cizího jazyka – vstupní úroveň Neslované | Lisnerová Kristýna | 2010/2011 | FP TUL | BP |
Distanční studijní materiály pro studenty češtiny jako cizího jazyka – vstupní úroveň Slované | Vilímová Tereza | 2010/2011 | FP TUL | BP |
České kulturní paradigma ve výuce češtiny pro cizince na úrovni A2 podle SERR | Hrdinová Šárka | 2009/2010 | FP TUL | BP |
Fonetika češtiny ve výuce cizinců s mongolštinou jako mateřským jazykem | Matejovičová Jana | 2009/2010 | FP TUL | BP |
Využití dramatu ve výuce češtiny malých cizinců na úrovni základní školy | Mazůrková Ilona | 2009/2010 | FP TUL | BP |
Využití českých klasických pohádek ve výuce čestiny pro cizince na I. stupni základní školy | Pavlasová Eliška | 2009/2010 | FP TUL | BP |
Výuka češtiny pro cizince bez zprostředkovacího jazyka | Zachová Jana | 2009/2010 | FP TUL | BP |
Čtení s porozuměním ve výuce češtiny jako cizího jazyka | Janků Lucie | 2008/2009 | FP TUL | BP |
Poslech s porozuměním ve výuce češtiny jako cizího jazyka | Novotná Lucie | 2008/2009 | FP TUL | BP |
Využití powerpointové prezentace ve výuce češtiny jako cizího jazyka | Burešová Pavla | 2008/2009 | FP TUL | BP |
Nástin iniciálního materiálu pro výuku základů českého jazyka pro cizince | Košková Šárka | 2008/2009 | FP TUL | BP |
Jazykové a sociokulturní aspekty integrace vietnamských občanů v České republice | Břečková Eva | 2008/2009 | FP TUL | DP |
VYUŽITÍ PROSTŘEDKŮ SIGNÁLNÍ GRAMATIKY V UČEBNICÍCH ČEŠTINY JAKO CIZÍHO JAZYKA | Hladíková Věra | 2008/2009 | FP TUL | DP |
Použití spojovacích prostředků ŽE/ABY reflektované v českém národním korpusu | Hartlová Eva | 2008/2009 | FP TUL | DP |
Korpus verbálních interakcí mezi lektorem a studenty češtiny jako cizího jazykaSíčová Marie | Síčová Marie | 2008/2009 | FP TUL | DP |
Variabilní přístupy k procvičování gramatiky na základní škole | Čapková Helena | 2008/2009 | FP TUL | DP |
Specifika výuky češtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku | Motlová Pavla | 2008/2009 | FP TUL | DP |
Metaforický charakter verb dicendi | Samlerová Lucie | 2007/2008 | FP TUL | DP |